FashionCity in colors

FashonCity är en megastor tavla jag jobbat på åt en kund. Den är 190*90cm och den har verkligen varit en pain in the ass att ha i min lilla lägenhet! Jag ska önska mig en målarstudio i julklapp, för jag har faktiskt varit riktigt snäll i år🙂

Att blogga har jag varit mindre duktig på sistone. Prio har mer varit på jobb och målarbeställningar, så bloggen har fått lida lite. Är det något speciellt ni skulle vilja att jag skrev lite mer om? Dela gärna med er, vill ju inte tråka ut er! Annars ställde jag ut på ett event i fredags som var himla trevligt! Det var ett slutet event som hölls på Collage, mycket trevligt mingel och uppträdanden. Jättekul att så många kom fram och ville prata om min konst! Det är faktiskt det bästa jag vet med konsten, alla fantastiska människor man träffar på. Det är så otroligt givande. Jag ska faktiskt jobba på att ha ett eget vernissage snart. Det är verkligen dags och jag är peppad på att jobba till mig ett!

3 svar

  1. P

    Hej! Det vore kul att läsa om hur Din vardag ser ut som konstnär. Mån-Fre 8-5? Jag gissar annorlunda.🙂 Och sedan, förstås, fler filmsnuttar där du målar till cool musik.🙂

    1 november, 2012 kl. 08:14

    • Maryam Aljaderi

      Ja det ser lite mer annorlunda ut än 8-5, hehe. Jag målar när jag känner mig inspirerad helt enkelt, oftast sker det på kvällarna. Ibland vill jag inte måla alls, det kan gå 2-3 veckor, ibland mer innan jag tar tag i penseln igen. Därför ser jag till att arbeta med annat under dagarna för att vara effektiv och röra på sig lite. När man sitter i samma miljö alltför länge så blir man lätt inspirationslös. Jag ska se till att börja filma lite oftare hädanefter =)

      5 november, 2012 kl. 08:38

  2. P

    Thanks M, och lycka till i New York! =) Hoppas bara inte ovädret där har påverkat dina planer.

    6 november, 2012 kl. 07:49

Kommentera

