People

Nu har jag ordnat en webshop på bloggen. Den hittar ni här http://maryamaljaderi.com/webshop/. Jag kommer uppdatera sidan med nya verk till försäljning hela tiden så är du intresserad så är det bara att hålla utkik och ta kontakt med mig!

Igår träffade jag upp en kompis på fika. Hon köpte 2 tavlor som jag lämnade över. Vi pratade om inspiration, allt ifrån till att vara kreativ men också till att skriva konstrelaterade inlägg här på bloggen. Jag talade om för henne att inspirationen finns bokstavligen överallt och under samtalet med henne blev jag inspirerad till att skriva detta inlägg. Jag har många gånger fått frågan vad det bästa med konsten är. Förutom själva processen under målandets gång så är jag otroligt tacksam och glad över de människor jag har fått träffa  ch lära känna under denna tid jag jobbat som konstnär. Man träffar på människor man annars i vanliga fall inte brukar stöta på. Jag har haft både konstintresserade men också icke konstinstresserade kunder. Vad de alla har gemensamt är att de verkligen uppskattat mina verk och vad de säger dem.

Samtalen har varit otroligt givande och det är intressant att se vad dessa människor gör och kommer ifrån. Jag har lyckats skapa ett intressant nätverk av människor som pysslar med allt möjligt. Vissa håller man lite kontakt med, andra har kommit att bli goda vänner.

Kommentera

