Back in the arty days

Det frågas många gånger om jag alltid varit duktig på att måla. Jag vet att jag älskade bildlektionerna på högstadiet iallafall. Redan då grävde jag mig i uppgifterna jag fick och glömde bort både tid och rum. Jag har sparat en mapp som jag har haft med mig sen dess med massor av gamla skisser och bilder jag gjorde på den tiden. Det är så kul att se hur man har utvecklats och redan då märker jag att jag hade en grej för att skissa mänskliga figurer. Här kommer lite bilder jag gjorde när jag var 13-15 år gammal.

Mappen gjorde jag när jag var 13 år. Här bevarar jag alla mina gamla målningar och skisser.

Vi fick lära oss skissa med kol. Det ÄLSKADE jag och fortsatte med i flera år fram.

Här gick jag i klass 7C och jag kommer ihåg att jag fick högsta betyg på denna. Målningen fick dessutom hänga på väggen utanför Bild-klassen. Jag var så stolt över mig själv!

Jag fick lära mig använda akvareller

Akvarellpennor

Jag gick i klass 8 och här fick vi i uppgift att vara kreativa och föra två ting ihop som egentligen inte hör ihop men samtidigt få det att se bra ut på bild.

Random skisser

Ett svar

  1. Pati

    MEN WOW! Så begåvad!
    Älskar den näst sista🙂 vacker o sensuell men samtidigt sårbar.
    Puss!

    13 juni, 2012 kl. 06:16

Kommentera

