Istanbul

Jag är så trött. Mycket trött! Kom precis hem från en liten semester i Istanbul. En mycket livfull och varm stad. Det var härligt att få glassa i solen, gå runt på de enorma bazaarerna, äta god mat och bara allmänt få uppleva kulturen. Stötte även på en hel del konst, handgjorda porslinsverk på marknaderna och vackra målningar, både på tavlor och gatukonst. Den konsten jag fick se karaktäriserades mycket av det ”turkiska”. Det var många målningar som symboliserade landet.

Bjuder på lite bilder från semestern

Njuter av värmen och utsikten på Galatabron

Den berömda kryddmarknaden, Misir Carsisi, tror jag den hette. Köpte med mig allt ifrån färska kaffebönor, kinesiska teblommor och andra delikatesser

En av de många stora, välkända bysantiska mästerverken, Hagia Sofia.

Besökte även den vackra Blå moskén

En vanlig dag vid Galatabron. En äldre kvinna sitter och äter sin lunch och dricker te i solen.

Stora bazaaren, är gigantisk och det finns miljoner vackra saker att titta på eller köpa. Pruta är dock ett måste!

När jag inte är ute och ränner så leker jag med konsten. Imorgon ska det inhandlas nytt material, ska testa och experimentera med nya tekniker. Spännande!

Kommentera

