New stuff

I did it. Jag köpte akvareller. Det var som sagt hundra år sen jag målade med akvareller så jag har ingen aning om hur detta kommer att gå. Jag är också faschinerad över de små färgkuberna. De är minimala! Hade totalt glömt bort hur de såg ut. Akvarellpennorna är helt nytt för mig, har aldrig använt dessa men jag köpte hem dem för jag tror de hjälper mig skapa detaljer och linjer. Det kanske blir en tavla av enbart akvareller men känner jag mig själv rätt så kommer det bli en kombination av all material och tekniker jag brukar använda. Jag är inte rädd för att prova något nytt utan fastnar jag för något jag kan hantera så använder jag det och mixar med andra tekniker. Alla tekniker och material framhäver något unikt och eget, det skapar också en vacker bild. Det är därför jag mer än gärna blandar dem.

Kommentera

