Akvareller

Jag har inte rört akvarellfärger sen gymnasiet. Det är otroligt många år sedan och jag är rätt sugen på att köpa hem mig lite. Jag kommer ihåg det jag tyckte om med akvareller, det var den där underbara känslan man får när färgen sprids ut tillsammans med vattnet.

För er som inte riktigt vet hur akvarellfärger fungerar så brukar man blöta ned duken/pappret med vatten först, därefter doppar man i akvarellfärgen och den sprids som sagt ut i de delar man har blötlagt med vatten. Låter kanske lite som vattenfärg men det är det inte riktigt.

Snart ska min första akvarelltavla skapas. Spännande!

Ps. Mina tavlor hänger kvar på Bauer för er som vill svänga fötbi och titta!

Såhär kan akvarellmålningar se ut:

 

Kommentera

