Make peace with your past. Its time to let go.

Häromdagen blev jag påmind ganska starkt om något jag gått igenom. Det är en erfarenhet jag inte mentalt ”städat”, bara sopat under mattan. Därför är det något som gror i mig och som fortfarande känns tungt. Jag vet ännu inte hur jag ska städa bort det, jag har ingen aning vilka instrument jag ska använda. Det kanske tiden visar? Jag blev iallafall otroligt inspirerad och satt uppe hela natten och gjorde ett antal skisser.

Jag funderade kring denna starkt känslofulla erfarenheten. Den här gången svider erfarenheten och känns sorgsen.  Att ”släppa taget” är inte enkelt om man inte är redo för det. När vet man att man är redo? Att börja tillåta sig själv känna saker som är jobbigt är ett steg. Att välja syn på erfarenheten är också ett sätt att städa det mentala såret som sitter djupt. En syn där man gör fred med erfarenheten och betraktar den som en lärdom istället för en jobbig händelse kan ta en framåt i positiv riktning. Vissa pratar med någon, andra för dialoger med sig själva inombords. Jag fick måla mig igenom mina tankar och känslor. Det blev terapi. Min konst är min terapi. Jag tackar erfarenheten för inspirationen.

Duva i symbolik till fred. Modet att släppa taget. Ballongerna. Ord i ballongerna som i olika erfarenheter. Det mentala. Hjärnan signalerar känslor. Hjärtat….

 Jag skapade

Make peace with your past. Its time to let go.

Kommentera

