See my colours

Jag blev nyligen klar med en ny tavla. Den heter See my colours. Precis som många andra av mina tavlor så är denna mycket färgglad och jag valde att måla dit ett ledsen, argt barn men i mycket starka färger som ska representera personligheten. Jag kom att tänka på krig och hur världen utsätter oskyldiga barn för mycket ont. Jag blev inspirerad av ett videoklipp där man får se hur barn rekryteras till arméer för att gå ut i krig. Vi måste låta barn vara barn. De ska ha färgglada personligheter, just det jag försöker förmedla i denna tavla.

Jag målar nytt till ett vernissage jag har i slutet av mars. Jag har ingen medveten tema bakom tavlorna men när jag tittar på mina nyaste jag ska ställa ut så följer de en röd tråd. Jag tror jag bara hamnat i en fas av något jag för tillfället stimuleras av. Det brukar bli så, snyggt är det iallafall!

Kommentera

