Nu har jag haft mötet på det stället  jag kanske anordnar ett litet vernissage på. Vi planerar in ett datum för vernissaget i lite after work anda, lite mingel lite chichat…det blir bra!

Nu i dagarna har jag suttit och planerat inför en workshop jag kommer att hålla i Ungdomes Hus i Skärholmen under sportlovet. Det kommer bli jättespännande. Min grupp är redan fullsatt med ungdomar som har anmält sig till workshopen. Det kommer bli en hel del vägg- och plaggmålning. Ska bli spännande att få se dessa fina ungdomar få uttrycka sig kreativt!

Innan jag åker iväg till Skärholmen och fixar med materialet till workshopen, så ska jag måla och filma lite. Det var ett tag sen jag gjorde ett videoklipp! Sedan blir det att köpa hem lite mer kilramar och dukar. Det tar slut så himla fort. En bra måndag.

Some random pics:

2 svar

  1. Jenny

    Jag bara snubblade över din sida på Facebook och gick igenom dina bilder och blev sjukt imponerad efter att jag läst din blogg, jag kan känna igen mig så mycket i din konst och i dina historier och tankar.
    Min bror är konstnär och jag har alltid levt lite i skuggan av hans talang.. tills jag började måla själv under våren 2009 och visade upp mina verk för vänner och familj. Sedan har jag bara målat lite då och då. Men efter att ha läst din blogg och sett din konst så känner jag mig så motiverad att fortsätta och utmana mig själv i min konst och vill utvecklas ännu mer… Så, tack för att du inspirerar mig och motiverar mig till att måla mer.

    29 februari, 2012 kl. 11:07

  2. Maryam Aljaderi

    Hej Jenny! Vad glad jag blir att du blir motiverad till utveckling av din konst! Ibland tappar man motivation och lust efter saker och ting och det är fullt normalt. Jag kan själv hamna i en fas där jag känner mig totalt oinspirerad och bara lägger ned allt. Men sen ploppar det upp ny inspiration och bekräftelsen och pushen man får av nära och kära hjälper jättemycket! Det var en av anledningarna till varför jag startade denna blogg, jag vill dela med mig av min vardag som konstnär. Många individer som arbetar kreativt tänker någorlunda lika och har förståelse för varandra. Det skapar en bekräftelse och gör att man vill fortsätta igen. Lycka till och skriv gärna om du undrar över något! Kram Maryam

    29 februari, 2012 kl. 07:40

Kommentera

