Paintings by Marie Plosjö

Svenska modellen Marie Plosjö är även en otroligt duktig konstnär. Jag inspireras mycket av hennes sätt att använda starka färger och rörelserna i tavlorna är fantastiska! Hon är en konstnär jag skulle vilja se måla live. Jag tror det skulle vara intressant och lärorikt att få se vilka tekniker hon använder. Marie, får jag komma hem till dig och titta när du målar?!

 Vad tycker ni om hennes verk?

5 svar

  1. P

    Ja, ni använder väldigt lika färgpaletter i era tavlor! Ni har dock olika penseldrag och motiv; Marie har mer raka och mjuka penseldrag och du mer abstraktav motiv. Ni kanske skulle kunna bli en bra samlingsutställning?

    8 februari, 2012 kl. 09:42

  2. Maryam Aljaderi

    Ja jag instämmer. Det tycker jag också, ska prata med henne😉

    8 februari, 2012 kl. 10:31

  3. Hej. Vad gulligt av dig. Tack för komplimangen. Jag har inte ännu hunnit se vad du gör för tavlor men jag ska kolla efter jag skrivit kommentaren här. Jag är rätt så skygg när jag målar. Vill helst stå ensam utan blickar. Det är samma sak när sminkar mig då jag ogillar när någon tittar på mig. Har du inga problem med det :)? Jag förstår dock vad du menar för jag älskar att titta på när andra målar. Det är så rogivande och spännande på samma gång. Kram och tack igen!
    Marie

    8 februari, 2012 kl. 06:13

  4. Maryam Aljaderi

    Oj, vilken överraskning att du hittat hit Marie!
    Jag instämmer helt och hållet med dig. Jag blir nervös och känner press när någon står bakom och tittar. Jag har dock blivit liite bättre på det med tiden men måla är något jag helst gör i min ensamhet🙂 Kanske har lite med prestationsångest att göra. Jag känner likadant när jag sminkar mig, om någon står och glor blir jag obekväm, men prestationsångest känner jag inte där…hmm, haha. Intressant🙂

    9 februari, 2012 kl. 03:52

  5. P

    Ladies ladies – ni får helt enkelt ha en paint date och måla tillsammans så blir det inte så farligt..🙂

    9 februari, 2012 kl. 06:30

Kommentera

