Vad är konst?

Jag fick en förfrågan idag om att jag skulle beskriva vad konst är för mig. Det är en bra förfrågan och jag ska ta mig en riktigt funderare och försöka på allra bästa sätt beskriva vad konst är för mig.

Finns det annat ni tycker att ska jag skriva om när det kommer till konst/min konst? Dela gärna med er.

Jag återkommer med ett försök till en välutvecklad och beskrivande text om konstens innebörd för mig.

Art enables us to find ourselves and lose ourselves at the same time.
Thomas Merton
 

Kommentera

