Jewellery making

När jag inte målar på tavlor eller kläder så pysslar jag gärna med mindre saker. Jag är dessutom utbildad som nagelteknolog för jag tycker det är så himla roligt att pilla på detaljer!

Jag har en grej för smycken också. Jag gör det inte ofta men kan få ryck när jag får lite idéer. Har tex flätat armband, lite shamballa inspirerade. Men idag fick jag en annan idé, har varit ute efter en viss typ av örhängen men har inte hittat dom någonstans. Så jag gjorde ett par egna! Detta kan vara ett litet tips till er som vill ha något unikt men som också är superenkelt att göra!

Köpte två par (mindre fina) örhängen på rea.

Tog bort de delar jag inte tyckte om.

Satte sedan ihop de delar jag gillade. Voila! Gick inte ens på femtiolappen.

Ska visa hur de ser ut på senare! Vid nästa projekt ska jag hitta limegröna och lila stenar.  De färgerna är en fantastisk kombo på smycken. Mums! 

Kommentera

