Material

Förra veckan blev det en hel del möten och eventuella projekt på gång. Allt från kläder till väggmålningar. Den här veckan ska jag börja arbeta på ett hemligt projekt jag har med 4 andra kreativa personer! Ska bli så roligt att få dela med mig av det till er så fort jag kan.

Jag måste tipsa om Ib Wahlström. Det är en konstmaterial butik som ligger på Olofsgatan mitt inne i stan. Den är riktigt prisvärd och bra. Har allt man behöver för nybörjare och etablerade konstnärer. Jag köper alltid mina kilramar och dukar därifrån, speciellt när jag gör större tavlor. Dom har långa ramar som man kan bygga och leka med i storlekar lite som man vill. De har dessutom en webshop www.ibwahlstrom.se

Jag köper mitt material lite överallt. Från Panduro köper jag alltid textilfärger – och tuber. Från Clas ohlson köper jag bomullsrullar och mindre verktyg för att fästa ihop duk med ram. Sen finns en butik i Liljeholmen som heter Inspira, de har grymt bra sprayfärger. Curb servin har mycket prisvärda sprayburkar, tror dock de har stängt butiken numera. Det finns otroligt mycket material som jag inte ens vet existerar. Det är dags att utforska fler butiker.

Nu ska jag iväg och posta tishor.

Kommentera

