Clothes-in-the-making

Vernissaget på Mandala Café gick superb! Mysigt ställe och mysiga människor droppade förbi.Mina tavlor hänger kvar där, minst en vecka till. För er som inte kunde komma i torsdags, sväng förbi där i dagarna och kika!

Nu ligger mina designs för Universalpixel uppe på deras hemsida. http://www.universalpixel.se/maryam-aljaderi/

Jag har valt ut ett antal tavlor där motivet har kommit att bli tryck på t shirts. Alla plaggen finns för både dam och herr för en billig slant! Man kan dessutom köpa mina tavlor online på hemsidan som också kommer att uppdateras kontinuerligt med nya tavlor hela tiden. Jag tycker att det blev jättefint och det känns skoj att få prova lite nytt. Har  alltid velat in i klädesindustrin och jag har många nya idéer på gång!

Såhär ser ett av plaggen ut. Detta motiv kommer från tavlan Justice som var en av tavlorna som skapades till mitt Generation7 projekt

Nästa år börjar jag arbeta för Amnesty International en period. Jag fick ett erbjudande som jag bara inte kunde tacka nej till. Jag har ju valt att satsa helhjärtat på konsten men det bästa är att jag kommer att få arbeta just kreativt med kampanjer och projekt självständigt för Amnesty. Även också med ungdomar. Hur bra? 2011 har varit fantastiskt, nu kör vi 2012!

Bjuder på lite halvdåliga bilder från vernissaget. Togs med min mobilkamera, plus att jag inte var riktigt sugen på att fota, ville hellre mingla😉 so sorry!

3 svar

  1. P

    Hey M! Jag har ännu inte sett vilka konstverkt som du har valt att trycka på t-shirts, men din tavla Haning up daddys clothes har en supersöt lite tös som jag tror skulle göra sig jättebra på en t-shirt!🙂

    Vad tror Du?

    20 december, 2011 kl. 12:16

    • Maryam Aljaderi

      Ja, den skulle bli söt, det tror jag också. Har enbart valt ut ett fåtal nu. Kanske expanderar i framtiden😉

      20 december, 2011 kl. 05:46

  2. P

    He he klart du ska expandera och bli ett M-pire av dig.😉

    20 december, 2011 kl. 09:12

Kommentera

