Symphony of deep beauty

Blev klar med Symphony of deep beauty igår. Jag har en mapp på PCn med massa bilder som jag sparat genom åren. Det är bara random bilder jag gillar och drar mycket inspiration ifrån vid min konst. Jag klickade igenom dem häromdan och fann en bild på en man, en trasig man, inte alls fin i det yttre. Jag såg dock något vackert i mannen, ett djup, en historia. Mina ögon finner stimulation i något som oftast betraktas ovackert. Jag försöker alltid se bakom det. Jag fick plötslig en mental vision om vad jag ville förmedla med denna nya tavla. Det att vi många gånger, på förhand, dömer en person utifrån dennes yttre. Jag skall inte ljuga, jag kan också få upp spontana tankar kring vad jag tror om en människa, beroende på vad för kläder den bär och ser ut. Det säger en del om människor, men absolut inte allt. Och jag tror det är ganska vanligt att vi gör så. Det är inte heller alltid det är farligt, vi människor har ett behov av att kategorisera människor för att veta hur vi ska bemöta dem. På gott och ont.

Mannen på tavlan bär på tänder som symboliserar pianotangenter. Musik. De ljuva tonerna som rushar harmoniskt genom blodet. Det vackra i mannen finns inom honom. Hans personlighet, hans språk. Därför symboliserar munnen hans inre och den kommer i uttryck när han framhäver sitt piano. Ljudet, tonerna, fångar våra öron istället för våra ögon. Och plötsligt tycker vi något helt annat..

Jag förbereder inför mitt vernissage ikväll på Mandala Café, Sveavägen 138. Alla är varmt välkomna, hoppas vi ses där! Fick ett bekräftande mail om att min klädeskollektion lanseras på måndag. Upprymd, det är vad jag är!

Jag lovade att visa upp en handmålad tisha, här är en på världens coolaste Jimi H.

Foto: Arazoo Alibaba

Jag är själaglad.

Kommentera

