Workshops

Har tidigare hållit i konstnärliga workshops riktat speciellt mot ungdomar och idag ska jag faktiskt på en ledarworkshop utbildning för att bli en bättre cirkelledare. Hoppas på att få gå hem med nya spännande verktyg att använda i framtiden.

Var på möte med Ungdomens Hus i Skärholmen häromdagen. Det är bestämt att jag ska hålla en workshop i konstdelen i februari nästa år. Det kommer bli bra. Många bra profiler kommer finnas på plats. Nu arbetar jag på en projektbeskrivning till workshopen. Det är alltid så givande att få arbeta med ungdomar. Det finns så mycket i dem men många gånger vet de inte själva hur de ska få utlopp eller använda sig av sina kreativa förmågor. Ibland vet de inte ens om att de har det i sig. Det är viktigt att motivera och bekräfta, oavsett ålder. Jag själv behövde en push från människor i min närhet som trodde på mig och min konst. Utan dem hade jag kanske inte varit där jag är idag.

Det jag tycker är speciellt roligt med workshops är att handledarna oftast är kreativa människor som arbetar med det dom lär ut. Det är viktigt att visa ungdomarna att det går att utveckla sin passion/hobby och satsa på det.

Jag har på sistone jobbat med motiv på kläder. Mycket snart finns mina kläder att köpa på en webshop  för de intresserade. Stay tuned!

En tidigare workshop jag hade i Kulturhuset

Kommentera

