The making

Har börjat måla lite på kläder. Såhär långt kommen.

Började rita dit en skiss med en vanlig tuschpenna. Det är knepigt att måla direkt på tyg som inte är fastspänd så jag rekommenderar att man spänner tyget först. Man får då en hårdare yta att arbeta på.

Därefter använde jag svart textilfärg och färglade motivet. Textilfärg finns att köpa i Panduro i olika färger. Om man ska måla direkt på kläder så är det viktigt att man har något mellan plagget, annars kommer färgen att färgas av på baksidan av plagget!

Jag har färglagt hela motivet med svart färg och låter det torka. Jag har inte bestämt mig om jag ska göra något mer på denna. Får se vad jag känner för.

Att måla direkt på plagg gör det hela mycket personligare, roligare och unikt! Jag har målat på plagg tidigare och tvättat det miljoner gånger. Färgen har varken lossnat eller missfärgats.

Jag kommer att visa hur plagget sitter på när den är färdig!

5 svar

  1. P

    Fikade du möjligen med en väninna på Bolero ikväll (onsdag)?🙂

    30 november, 2011 kl. 09:03

    • Maryam Aljaderi

      Ja, det stämmer. Det gjorde jag =)

      30 november, 2011 kl. 09:23

  2. P

    Jag tyckte att det var Du som satt där uppe,
    när jag passerade upp för trappan,
    sneaks, jeans, grön jacka, svart huva, med en latte,
    och såg en lekfull liten blick eller två från ditt bord. =)

    30 november, 2011 kl. 09:36

    • Maryam Aljaderi

      Haha, där ser man. Då känner jag nog igen dig. Nästa gång får du säga hej!😉

      30 november, 2011 kl. 09:43

  3. P

    Det gör jag mer än gärna.😉 Svårt att inte lägga märke till dig.😉

    Jag antar att jag får hålla en extra utkik här var du dyker upp härnäst på stan.🙂

    Ha en trevlig kväll M! =)

    30 november, 2011 kl. 10:02

Kommentera

