Home sweet home

Nu är man tillbaka från semestern. Det var riktigt mysigt och jag åkte även för att kolla läget hur det skulle vara att arbeta med konsten utomlands. Spanien och Italien är två länder jag känner till som uppskattar konst i olika former, väldigt mycket mer än vad man gör i Sverige. Det är iallafall den känslan jag får. Man kommer ju i kontakt med så mycket människor som gör så mycket olika saker så genom att ha ett sådant kontaktnätverk skulle man nog komma långt. Man vet aldrig, vi får se. Kanske åker iväg en period och testar, vad har man att förlora? Skulle vara intressant och spännande att få möta konstnärer i olika länder och bara utbyta tankar och åsikter. Grymt inspirerande.

Jag har dessutom väldigt svårt att sitta still och göra en sak hela tiden. Jag är inte ens hemma i Stockholm, så fort jag kom hem åkte jag iväg och hälsade på en väninna i Gävle. Borde bara ta mitt pick och pack och dra. Men jag har alltid så mycket saker jag kommer på att jag vill göra så det finns alltid något att ta tag i. Men det är bra, jag gillar det. Det är sådan jag är. Blir stimulerad av att arbeta hårt.

Jag är väldigt sugen på att utveckla min konst i olika former. Jag har planer på att testa det i klädform. Har ett projekt på gång där jag ska börja göra t-shirt tryck. Finns det ni därute som arbetar i den branschen, hör gärna av er. Skulle vara kul med samarbeten på den fronten!

Häromdan kom denna artikel ut om mig. Tidningen Södra sidan, sid. 34 , check it out!

http://pdf.direktpress.se/flashpublisher/magazine/7031

Ett svar

  1. Kör på

    25 november, 2011 kl. 04:51

Kommentera

