Förhandsvisningen på PUB

Igårkväll öppnade Fo-Ko Art to Go i PUB gallerian. Lite av min konst hänger där och en hel del annan konst från andra konstnärer. Stället var smockat med folk och det var ett supertrevligt mingel. Det var spännande att få höra vilka intryck folk fick av min konst och man blev superinspirerad av alla andras verk. Jag kommer ihåg en incident där jag föll för en konstnärs verk och tyckte det var så himla fint. Min vän stod bredvid och kommenterade att stilen på verken var väldigt lik min egen stil. Helt omedvetet hade jag gillat någon annan som gjorde tavlor i liknande stuk som mig, där ser man…

Det är ju egentligen inte så konstigt, jag målar ju på ett visst sätt för att det är det jag stimuleras av. Jag använder en viss teknik för att jag mår bra av det helt enkelt. Kul att se att någon annan gjorde en liknande grej.

Har ni tid att gå förbi så kommer ni inte bli besvikna. Det finns massor av fina saker att titta på. Det kostar ingenting. På plan 2 finner ni konsten. Utställningen håller på till 30/10, en perfekt helgsyssla!

Bjuder på lite bilder från gårdagen

Kommentera

