Dagdröm

Jag har alltid varit en dagdrömmare. Jag googlade fram ordet dagdröm och fann detta stycke i wikipedia:

En dagdröm är en fantasi som upplevs i vaket tillstånd till skillnad från drömmen upplevd under sömn. Dagdrömmar består oftast av trevliga tankar, förhoppningar och ambitioner.

Det finns många olika typer av dagdrömmande och forskare har ännu inte lyckats komma överens om någon specifik definition av vad en dagdröm är. Dagdrömmande ses ofta som en lat, icke-produktiv syssla, ett tidsfördriv, men dagdrömmande kan vara konstruktivt i vissa sammanhang. Det finns många exempel på människor i kreativa och konstnärliga yrken, såsom kompositörer, författare och filmskapare, som har utvecklat nya idéer genom dagdrömmar.

Yes indeed. Jag dagdrömmer ofta.Många gånger om mig som människa men i ett orealistiskt tillstånd. Dock ett tillstånd jag skulle vilja vara i men inte kan. Jag bygger upp en värld där jag bestämmer hur det ska se ut. Det blir min egna underhållning. Jag har gjort detta sedan jag  var liten. Jag dagdrömmer om bilder som inte går att förverkliga i livet. Jag är en sådan, jag tittar först på bilder innan jag läser texter. Det fångar mitt öga direkt.

Jag tror det är viktigt att kunna dagdrömma. Gör inte alla det? Dagdrömmeri tillåter en att fantisera och tänka outside the box. Man blir annars ett lovligt byte för andras mönster och perspektiv och följer deras produktion utan att ens reflektera över sin egna. Jag kommer alltid tro på att frihet är som sannast i ens egna tankar. Där finns ingen som är berättigad att tycka vad du tänker. Ingen kan nå dina tankar.

Mina tankar blir mina mentala visioner som ofta dyker upp i ett dagdrömmande tillstånd. Mina mentala visioner möter duken i ett harmoniskt samspel. Jag tror att jag är en bra konstnär för att jag samtidigt är en bra dagdrömmare.

Jag älskar att dagdrömma.

Fear for an inner birth of joy

Kommentera

