Det går i släkten

Finns den konstnärliga färdigheten i släkten? Ja, det gör den faktiskt. Den frågan dyker upp ganska ofta och det är faktiskt så att det finns en del talanger i släkten.

Min föräldrar har berättat litegranna att mostrar och farbröder alltid varit duktiga på att rita, men det är inte riktigt någon som tagit tag i sin färdighet till en nivå att man börjat producera verk av något slag. Min pappa är ganska konstnärligt lagd han själv. Han är otroligt duktig på poesi och skriver vacker kalligrafi som jag alltid försökte kopiera när jag var liten. Jag älskade när han tog fram ett a4 papper, en blyertspenna och satte mig i sitt knä. Han kunde skriva ett ord på arabiska men samtidigt forma bokstäverna så att det till slut såg ut som en katt, eller en kvinnas ansikte. Jag blev så faschinerad varje gång och försökte alltid klura ut hur han gjorde.

Idag har jag yngre kusiner som är otroligt duktiga konstnärer. Jag blir så stolt och glad när jag ser deras kreativa verk! Jag har en yngre kusin i Australien som tecknar vackert. I London har jag två yngre kusiner där den ena nyligen haft sin utställning i Camden Market. Här är lite exempel på hennes verk:

Visst är hon duktig? Vi båda verkar ha en grej för människor och ansikten..

Jag älskar att konst uttrycks på så olika sätt. Den är vacker på olika sätt och berör olika människor. Det finns något för alla.

Kommentera

