Jazz

Jazz målningar har en fantastisk kombination av färger och rörelser. Jag kan sitta och titta på en jazz tavla i evigheter och det strömmar alltid en underbar känsla i mig. Färgerna, motiven, musiken. Jag ser alltid glädje. Jag har provat på att dra inspiration av jazz konst, det är så himla kul för man kan leka med färger lite hur man vill. Samtidigt så brukar den jazzkonsten jag gillar ha motiv i lite mer sketchig karaktär. Det är inte viktigt att få till perfekta linjer och jag gillar den typen av konstform. Kärleken till färgkombinationen är stor. Visst är det vackert?

Jag älskar detaljerna. Jag vill bara ta tag i en pensel nu och börja leka!

Här är en tavla jag blev klar med i dagarna. Den heter Borrowing your perspective. Den handlar om hur man sätter sig in i en annan människas skor för att se dennes livshistoria och värld ur dennes perspektiv. För att inte missa detaljer så kan jag berätta att det är två händer som håller i kvinnans ena öga, för att låna hennes ”syn.” 

Kommentera

