October

Oktobermånad, många planer, en hel del att göra i konstväg. Jag har 3 utställningar inplanerade.

8 oktober kör jag vernissage i samband med klubben KRANK http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=222739414450045

14 oktober kör jag en till tillsammans med klubben Humans Only i Kulturhuset. Mer om det kan man läsa här http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=257603124271263

27 oktober ställer jag ut en vecka i PUB gallerian. Varje år ställer ett 30 tal oetablerade konstnärer ut sina verk i PUB gallerian. Eventet heter Fo-Ko Art to go och det ska bli superspännande att få ställa ut tillsammans med 29 andra grymma konstnärer!

Under alla tre eventen kommer jag att ställa ut lite äldre och nya verk. Det är inte lätt att måla allt nytt under en och samma månad för alla tre utställningarna, men jag gör så gott jag kan. Just nu pillar jag på detaljer som ska upp nu på lördag till Krank eventet. Vi ska försöka få mina live målningar projicerade upp på väggar och skapa en djupare inlevelse med hjälp av belysning. Får se om det blir något grymt av det hela!

Idag hade jag ett möte tillsammans med fotografen Felicia Margineanu, vi jobbar fortfarande på vår grymma och speciella idé att kombinera våra två olika konstformer till ett. Vi hoppas på att börja fota modellerna som ska med i projektet snart.

Jag tycker det är jättetrevligt att så många hör av sig för samarbeten med mig. Det känns väldigt uppskattande och jag tycker det är så himla kul, för man når ut till andra nätverk och lär sig mycket annat vid sidan om då man får möjlighet att arbeta med andra kreativa människor. Snart kommer jag dock planera något eget, som är typiskt Maryam.

Stay tuned.

Ett svar

  1. du är duktig

    3 oktober, 2011 kl. 09:18

Kommentera

