En djupfryst delikatess

Den där strävan vi har, efter det fina, det färdigt pyntade. Det enkla, det vi kan köpa, utan att själva behöva arbeta på det. Vi köper det djupfrysta, det färdiga, men inte det riktiga. Ingredienserna skyffas undan, det är för komplicerat att behöva arbeta sig fram för att få delikatessen. Vi struntar i innehållet, det är inte viktigt. Någon annan har sträckt fram det djupfrysta paketet till mig, jag behöver inte gräva mer. Jag behöver inte reflektera.

Det här är inte bra. Vi kan inte strunta i ingredienserna. Vi kommer sluta undra, vi kommer sluta förstå. Vi kommer inte må bättre. Vi kommer inte förstå oss själva. Jag vill dra fram det absurda i ingredienserna. Jag vill skapa en bildlig eftertanke hos betraktaren.

Jag försöker skapa ett färdigt djupfryst, fint paket men med tydliga, absurda ingredienser. Varför gör jag detta? För att jag kan och för att jag vill och för att det behövs.

Hiding

6 svar

  1. P

    Hands off my Findus deep frozen Key Lime Pies! Annars snygga färger i bilden. =) Hur får du det att lysa så i mitten?

    30 augusti, 2011 kl. 08:05

    • Maryam Aljaderi

      Använt en ljusare färg bara. Effekten blir starkare när man använder så mkt mörkt runtomkring🙂

      30 augusti, 2011 kl. 08:31

  2. P

    Ja det ser verkligen ut som en mörkblå mönstrad glasskiva med ett dimmigt ljus bakom. Mycket snyggt gjort!🙂

    31 augusti, 2011 kl. 05:30

  3. P

    Sho M! Har ni bestämt när utställningen börjar den 8:e?🙂

    2 september, 2011 kl. 08:40

    • Maryam Aljaderi

      Den börjar när gallerian öppnar. Kl. 11.00 =)

      2 september, 2011 kl. 10:52

  4. P

    Tack M, vad bra! Ha en riktigt skön helg!

    2 september, 2011 kl. 01:23

Kommentera

