Att vattna ett barns kruka

Jag tittade på en kruka och såg framför mig hur den skapar en stabil grund för att plantera ett frö som i sin tur växer och blommar upp i sin process. Jag kom att tänka på barnet, familjen, föräldrarna och hur vi formar människor i deras växande process. Jag kom att tänka på mitt event och fick en vision om hur jag kunde använda denna kruka för att föra fram en jämförande symbolik mellan ett barn och en växt. Vatten, behöver växten för att växa. Vattnet är mönster och vi inpräntar dessa mönster i våra barn. Sådana mönster vi tror på och vill att våra barn lär sig. Värderingar, tron, moral och livets alla lärdomar. Barnet föds tom och vi fyller på dennes kruka och formar den. Därefter tar sig barnet utanför hemmet och vattnas ännu mer av samhället i stort. Våra krukor fylls på med våra familjers livstillbringare och alla tillbringare ser olika ut. Jag gillar olika.

2 svar

  1. P

    Fint skrivet🙂

    13 augusti, 2011 kl. 06:52

  2. K

    Well d här barnet har en loving mother ialla fall med tanke på den röda auran som den e omgiven av!

    15 augusti, 2011 kl. 08:02

Kommentera

