Some people have more and some have less, but we´re all the same.

Det händer riktigt mycket just nu, allt ifrån beställningar av tavlor till riktigt roliga och spännande projekt. Jag kommer att berätta mer om dem när de sätts igång. På onsdag ska jag träffa Kalle från Onelifepublishing och prodda musik till mitt Generation7 event. Jag kommer att skapa musik till varje tema som man kan lyssna på när man betraktar tavlorna. Detta för att förstärka effekten. Samtidigt som jag vill dela med mig mer av mig. Jag lyssnar alltid på musik när jag målar, det ger mig något slags lugn och inspirerar mig ännu mer när jag målar. Speciellt instrument som flöjt och piano, vilket rus i blodet det ger.

Jag har ett annat projekt på gång med fotografen Felicia Margineanu, vi kommer att kombinera hennes fotografiska talang och mitt målande ihop till ett magiskt konstverk! Vi beräknar kunna bli klara med vårt projekt i oktober, men jag kommer under tiden dela med mig av våra fantastiska ideér till er.

Jag blev precis klar med en till tavla till mitt Tema 3 (rättvisa/orättvisa/frihet). Jag gillar den och jag gillar färgerna också. Den handlar om hur vi alla i grund och botten är humant likadana men faktorer runtomkring oss skapar en markant skiljevägg som separerar och gör oss främmande för varandra. Vissa har mer och andra har mindre. Händerna symboliserar en person som är klädd i mera, i yttre ting medan den andra personen inte är klädd i mer än hennes egna, mänskliga händer. Alla har vi likadana grundläggande behov, oberoende de sociala roller vi innehar. Vi glömmer bort att vi är rätt lika varandra ibland.

Kommentera

