Justice?

Rättvisa, orättvisa och frihet. Det är en kombination jag kommer integrera i mitt tredje tema för mitt Generation7 projekt. Blev idag klar med den första tavlan som symboliserar frihetsgudinnan som bär på en våg av orättvisan i vår värld. I den ena vågen (som också är en halv jordklot) står en ensam man i kostym och portfölj. I den andra vågen försöker flera personer hänga sig fast för ren överlevnad. Symboliken handlar om att det är såhär det ser ut i verkligheten, att ett fåtal håller i en stor makt och styr vår värld, medan majoriteten följer eller lever i misär. Ni kanske undrar vad det har med självbilden att göra. Jag anser att det kan vara värt att tänka på hur man själv uppfattar världen och hur vi verkligen lever. Vilken våg anser man att man själv står i? Eller står man inte på någon av vågorna och varför gör man inte det, men andra gör det? Finns många tankar och frågor, men så få svar ibland.

Missa inte mitt event, ställer ut denna och många fler den 8 september i Bruno Gallerian!

 

 

Ett svar

  1. Hello world.have a nice day.good luck!!
    http://www.monclerjakkeshop.com/

    28 september, 2011 kl. 06:47

Kommentera

