Att våga

Jag  tror på att testa på nya saker, fastän man är lite rädd och osäker. Det har alltid funnits i mig, att om jag verkligen vill något så ger jag mig på det. Jag gillar den egenskapen hos mig skarpt, för när jag tänker på vad jag gjort i mitt liv hittills så är jag relativt nöjd, men jag vill så mycket mer. Utveckling är något jag tror på och att man ska våga. Jag resonerar vad det värsta som skulle kunna hända och agerar därefter. Jag försöker att inte fastna i ett mönster jag inte trivs i, för det är lätt hänt att man gör i livet. Det blir en ostimulerande vana som sedan blir en belastning.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var rädd för sporrande uppgifter men det har inte hindrat mig för att ta mig an dom ändå. Jag vill inte längre fram tänka tillbaka och undra hur det kunde ha varit. Jag kommer ihåg tiden som barn då man vågade göra allt. Jag kommer ihåg tiden som ungdom då man var rebellisk och skulle göra allt man inte skulle göra. Jag kommer ihåg tiden som hungrig studerande då jag ville ta mig an alla utmanande uppgifter i världen för i mina hungriga ögon fanns det inga utmaningar, bara spännande resor.

Jag tar mig gärna an alla möjligheter jag får, alla gånger är de inte bra men jag traskar in med ett öppet sinne och ger 100%. Då vet jag iallafall att jag gjort mitt bästa.

 

2 svar

  1. K

    Man riskerar mer om man inte tar några risker alls🙂

    27 juli, 2011 kl. 03:36

    • Maryam Aljaderi

      Bra sagt Kamil🙂

      27 juli, 2011 kl. 08:07

Kommentera

