Tema 3

Tavlorna i tema 1 (Självbild på individuell nivå) är färdiga och jag känner mig nöjd med vad jag vill förmedla med dem till mitt event den 8 september i Bruno Gallerian. Jag arbetar nu på mitt tredje tema, vilket även den handlar om självbild men på ett mer universiellt plan. Anledningen till varför jag hoppar direkt till tema 3 är för att mitt budskap och visioner är lite mer konkreta och tydliga än vad de är i tema 2, jag vet vad jag vill förmedla i tema 2, men har inte riktigt fått fram några klara visioner ännu på hur jag ska tolka ned dem på en duk. Detta gör jag även för att använda tiden så bra som möjligt så att jag inte förlorar något och stressar där på slutet.

Det kanske låter konstigt det här med självbild, på en mycket större och bredare nivå, för vi pratar ju oftast om det på individnivå. Dock så anser jag att det är större än så. I tema 3 vill jag förmedla fram hur frihet, rättvisa samt orättvisa ser ut tillsammans och hur jag verkligen tolkar hur världen/samhället ser ut och hur vi själva påverkas och identifierar oss var vi står i detta. Dock så vill jag göra det tillsammans med de som följer min konst, det är tanken med hela eventet, att jag ska försöka tolka andra människors tankar/känslor och integrera det i mitt målande. Jag kommer snart ställa ut lite konst ute på stan och lyssna på vad folk betraktar när de ser mina tavlor. Det kommer bli otroligt spännande och kul att få tolka folks intryck och sedan få möjlighet att skapa något av detta i mitt målande. Jag kommer lägga ut de videoklippen här på bloggen så att ni kan följa processen.

Här är en skiss på en av tavlorna i tema 3, vad tror ni jag vill förmedla med denna?

Ett svar

  1. Theodora

    Spännande! Ska bli så kul o få se allt när det e färdigt på utställningen.. Du är bäst!!

    24 juli, 2011 kl. 04:59

Kommentera

