Step by step

Tänkte dela med mig om hur det kan gå till när jag skapar en tavla. När jag målar på mycket större dukar så brukar jag använda en projektor för att konturer och linjer blir mer precisa och proportioneliga, då jag inte är jättevan att måla på större ytor. Om jag inte målar direkt på min PCs touch screen så skissar jag upp ett motiv på ett vanligt a4 papper.

Sedan fotar jag motivet och lägger in det i min PC, behövs det så justerar jag linjer, gör kontrasterna mörkare osv i photoshop eller PAINT.NET. Kopplar därefter till projektorn när jag känner att jag är nöjd med motivet.

Här är ett videoklipp där jag målar tavlan live.

Färdiga resultatet, som också är en av tavlorna till Generation 7 eventet. Mer om det kan man läsa här www.generation7.se

 

2 svar

  1. K

    Du glömde skriva att du använder dej av lite magi oxå🙂

    20 juli, 2011 kl. 08:15

  2. Maryam Aljaderi

    Ja just ja, plus lite magi😉

    21 juli, 2011 kl. 12:04

Kommentera

