Inspiration från annan konst

Inspirationen är oändlig, jag har beskrivit i tidigare blogginlägg var jag hittar min inspiration, precis överallt. Många gånger finner jag den i annan konst, i andra bilder. Jag surfar mycket på nätet och studerar foton och konst. Just nu befinner jag mig i en period där jag har fastnat för djur och symboliken i dem men också fashion art där jag älskar hur linjerna skapas kring den kvinnliga formen. Jag tittar också efter hur man kan skapa vissa effekter med färger. Det finns otroligt mycket bra konst därute, jag fascineras av människors kreativa förmågor och sätt att uttrycka sig på. Här är lite inspiration för mig när jag målar:

Detaljer

Färger

Det annorlunda

Kvinnor, linjer och former.

Kommentera

