Skiss nummer ett.

Sitter och skissar på lite idéer jag har till mitt Generation7- projekt. Ska börja med det första temat – Självbilden. Jag har utgått mycket ifrån alla fina kommentarer folk skrev under tävlingen där man definierade en positiv och negativ självbild. Det inlägget kan man läsa om här:http://maryamaljaderi.com/2011/06/07/tavling/

 Det är kul när man väl får inspiration och lite mentala idéer, så fort processen börjar så ploppar det fram ännu fler visioner! Det är en sådan härlig känsla. Man kan inte sluta. När jag väl börjat skissa upp en vision så bygger jag på den ursprungliga visionen med nya visioner.

 Jag har fått frågan om jag blivit besviken när jag inte kunnat printa ned den ursprungliga visionen. Svaret har då varit nej. Jag låter de nya visionerna ta över, för det är en känsla eller tanke som jag innehar här och nu och det blir ett mer naturligt flöde när jag målar. Men det är inte alltid jag kan måla på det sättet. Jag kan bli begränsad och det har jag blivit några gånger vid beställningar där kunden redan valt ut sitt motiv. Man måste hålla sig inom vissa ramar och det kombineras med att man också sätter press på sig själv att kunna prestera och leverera det kunden vill ha. När jag målar fritt så bestämmer jag själv och det spelar ingen roll om betraktaren tycker om verket eller inte. Jag gör det för min egen skull. Dock så älskar jag när jag väl får en beställning. Blir ju så himla glad av att människor uppskattar min konst så pass mycket att man vill ha en del av det. Det hela började enbart som en hobby jag satt med i mitt rum, nu delas min konst överallt. Galet..

 Enya är bra för själen.

Kommentera

