En process

Tänkte visa lite snabbt olika produkter jag använde när jag målade just denna tavla.

 

Här har jag först använt akrylpennan för att markera linjer, sedan sprayar jag på en bakgrund. Den här gången med sprayfärg från Curb Servin.

 

Sedan fortsätter jag med akrylfärg, här har jag använt svart för att färglägga deras kläder. Jag späder också ut akrylfärgen med vatten när jag vill skapa ljusa, tunnare skuggor.

 

För att få fram olika nyanser av blått har jag blandat vitt och blå akrylfärg tillsammans.

 

Det här är en textiltub som jag inte kan leva utan. På just denna tavla har jag använt vit textilfärg och följt alla linjer på motivet för att göra det mer markant och tydligt.

 

Jag brukar avslutningsvis doppa en färgad pensel i vatten och stänker sedan färgen på hela tavlan. Det ligger mer i min smak, än att det ska se ”kliniskt rent” ut. Voila!

6 svar

  1. sandra Lodin

    Jag ser du lever verkligen för din konst.

    Jag ska prova första gången att måla.

    Skulle du vilja komma med råd? Vill inte börja och köpa material

    för att sedan ”misslyckas”

    Men jag känner att jag har sån lust att börja skapa!

    Har du gått någon målningskurs? Hur har du lärt dej?

    Jag är florist i grunden.Trevlig sida!

    20 januari, 2012 kl. 12:17

    • Maryam Aljaderi

      Hej Sandra,

      om du vill testa måla så kan du köpa billig material från Clas ohlson, Panduro eller Ib wahlström (om du bor i sthlm).
      Surfa på nätet efter inspiration, titta på andra foton/tavlor och försök lista ut tekniken de använder sig av. Börja kopiera eller ”härma” för att värma upp dig själv. Min första tavla var inte mycket att hänga i julgranen men jag fortsatte prova mig fram och utveckla tekniker jag kände stimulans att arbeta på.

      Jag har inte gått målarkurser. Jag är självlärd och lär mig genom att titta på annan färdig konst.

      Lycka till🙂

      23 januari, 2012 kl. 03:07

      • Sandra Lodin

        Vilken stil och vilken konst har du börjat med.

        Jag vill gärna måla i pastell som du har gjort så himla fint

        Tack,Sandra Lodin

        23 januari, 2012 kl. 10:35

      • Maryam Aljaderi

        Jag tycker om att avbilda mänskliga former och så började jag också. Jag målar främst med akryl. Man kan arbeta med det som den är eller späda ut med vatten, så teknikerna är varierande pga det.

        24 januari, 2012 kl. 01:47

      • sandra

        tack för dina bra svar,trevlig kväll

        24 januari, 2012 kl. 06:44

  2. Sandra Lodin

    en ny fråga

    23 januari, 2012 kl. 10:39

Kommentera

