Hiding

Min tolkning av Dig

Jag gömmer mig, för jag är rädd för det som definieras som vackert. Jag har sålänge levt i det fula att jag inte kan identifiera mig med det vackra. Dom säger åt mig att lämna det, men jag kan inte. Dom förstår inte att det inte är så enkelt. Det har kommit att bli ett mönster av det ni kallar för det onda. Det här är det enda jag känner till, det är såhär det är. Jag är nöjd, varför kan inte ni vara det? Det vackra är okänt för mig, jag vet inte hur jag ska hantera det. Jag känner mig trygg här fastän jag känner olyckan pulsera i mig.

2 svar

  1. Otroligt intressant! Du har valt ett jättebra namn (?) på tavlan, eftersom det gör åskådaren nyfiken. Och tavlans djup är oändligt, som att se ned i en brunnsspegling. Storartat!

    25 maj, 2011 kl. 04:55

  2. Maryam Aljaderi

    Tack för dina varma ord Katarina. Jag är glad att den föll dig i smaken🙂

    26 maj, 2011 kl. 12:56

Kommentera

