Bakom masken

Idag är en sån där dag där inspirationen tagit slut. Det är tomt, jag har nada, nothing, noll. Har inte lust med något idag, och det känns helt okej. Det är trots allt söndag..då vill jag slippa tänka.

Vet inte om det här inlägget är onödigt att skriva då min blogg handlar om min konst och allting runtomkring det. Men faktumet är ju den att som konstnär så är man inte alltid på topp för att bli inspirerad av saker och ting för att kunna måla. Det finns dagar ingenting händer i mig, ingen inspiration eller vision. Jag tycker heller inte om att måla bara för att jag måste eller bör göra det, det känns alldeles för krystat och ”oärligt”. Lite svårt att förklara, men det är som att göra något man inte riktigt tycker om eller vill.

Jag har dock några ess i ärmen för att rycka upp mig och försöka komma igång och det gör jag många gånger med hjälp av musiken. Ska sätta på lite favoritmusik och göra det jag gör bäst – dagdrömma.

Kommentera

