Inspiration

 Jag blir frågad många gånger var jag får min inspiration ifrån. Varför jag målar de motiv jag gör. Eller hur jag pusslar ihop ett budskap. Inspiration finner jag överallt i det visuella, det känslomässiga och i tankarna. Det är inspirationen som får mig att jobba hårt och vilja utvecklas på en personlig nivå. Den finns i mitt förflutna, i min vardag, i mitt hela universum. Jag har en stor passion för psykologi och jag är idag utbildad som beteendevetare. När jag började måla för några år sedan funderade jag aldrig riktigt på varför jag alltid ville avbilda mänskliga former. Jag bara fastnade för det. Efter en liten reflektion insåg jag att det går hand i hand med vem jag är, vad jag älskar  och det faktumet att jag älskar att studera människan. Jag älskar psykologi och jag stimuleras av att arbeta med människor. Jag fascineras speciellt av det avvikande och jag försöker slå bort fördomar för att istället gräva i orsaker. Jag finner inspiration i samtal, i vänners historier, i en mening, eller en färg. Jag bekräftar gärna någon annans djupa otalade tankar, för att visa att man inte står ensam. Inspirationen finns i luften jag andas och den är oändlig.

2 svar

  1. ?

    Wonderful!

    17 maj, 2011 kl. 10:38

    • Maryam Aljaderi

      Tusen tack! =)

      20 maj, 2011 kl. 11:25

Kommentera

