Vem är jag?

Nu har jag delat med mig om varför jag har startat denna blogg, men ni undrar säkert vem jag är?

Jag är en 26 årig tjej som valt att satsa på konsten på heltid, för det är något jag brinner för. Det är enkelt att prata om att man ska följa sina drömmar och göra det man vill. Men gör vi verkligen det? Jag kom till slut underfund med  att man blir bekväm och fastnar med det man gör i sin vardag och att vi befinner oss i en trygghetzon som är svår att ta sig ur. Vi lever i en box, en systematiserad box, och vi funderar alltför sällan över vad som finns utanför.

Jag har träffat på många olika människor som kommit och gått i mitt liv, vissa har jag blivit fascinerad över, hur frigjorda dom känns, hur glada och spontana de är. Allt verkar så simpelt och jag önskade varje gång att jag kunde leva mitt liv på det sätt de gör. Jag blev osäker och tänkte mycket på de praktiska sakerna, ”men hur ska jag lösa det här? Hur kommer det där att fungera? ” osv. Jag insåg även hur stor påverkan min krets hade. Jag hade människor runtomkring mig som trodde på mig, som resonerade med mig, som stöttade mig och pushade mig ut för att våga ta steget.

Kort och gott. Nu är jag här.  Jag målar när jag vill, jag målar vart jag vill, jag målar hur jag vill och snart kommer jag få måla en dröm.

2 svar

  1. Fint skrivet!

    Hälsningar: en som också är i boxen fångad av passionen att vara egenföretagare småbarnsmamma😉
    din facebook vän hanan
    http://www.berlockshop.se

    14 maj, 2011 kl. 03:22

    • Maryam Aljaderi

      You go Hanan! All lycka till dig mami🙂

      20 maj, 2011 kl. 11:25

Kommentera

